reklama

Máš odvahu niečo zmeniť?

...buď zmenou, ktorú chceš vidieť vo svete. Mahátma Gándhí. Tento citát pre úvod môjho blogerského návratu som si nezvolila  náhodou. Je tak trochu spoveďou, katarziou aj skokom do prúdu dravej rieky, ktorá ma niekam zavedie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

...lebo to cesty robievajú. Aj dravé rieky. A čo je na ich konci?

Dávnejšie som sa sľúbila zbierať hlasy pod petíciu proti zlúčeniu mestskej knižnice v mojom rodnom meste Bojniciach a kultúrneho centra. Viedla som zapálené reči a vyhlasovala, že zorganizujem hoc aj demonštráciu, ak to bude potrebné. Keď prišlo na lámanie chleba, vsugerovala som si bolesť brucha, deň preležala v posteli a od domu k domu chodili s podpisovými hárkami iní, tí zvonili na zvončekoch známych aj neznámych, a pokúšali sa niečo zmeniť. Poviete si: "Zbabelec". "Lenivec"...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Bude to tak, pred svetom aj pred Vami priznávam, že sa mi do toho nechcelo. Hovorila som si - pôjdem budúci víkend, potom - pôjdem ten ďalší, neskôr - veď teraz prší... z toho neskôr bolo nikdy. A pritom som bola, a aj som presvedčená o tom, že išlo o dôležitú a správnu vec. O vec, za ktorú som osobne nezabojovala, za ktorú som sa neangažovala, lebo... lebo som si našla vždy nejaké LEBO. Asi tak. 

Na druhej strane boli ľudia, veľa z nich nepoznám, možno dokonca väčšina, ktorí petíciu proti zlúčeniu mestskej knižnice a kultúrneho centra podporili, vyjadrili svoj názor, neboli zbabelí, ani príliš pohodlní, aby vytiahli pero a "naškriabali pod vec" svoj podpis. Týmto ľuďom sa chcem poďakovať. Veľa to pre nás, ktorým na fungovaní knižnice - a na jej dobrom fungovaní - záleží, znamenalo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na knihách som vyrastala odjakživa. Čo mi pamäť siaha. Starká mi čítavala Dobšinského rozprávky - samozrejme, že som si vyberala Popolvára najväčšieho na svete (lebo má najviac strán - to aby čítanie trvalo čo najdlhšie). Pamätná a celou rodinou spomínaná je rozprávka o princeznej, ktorá sa chcela obesiť na kľučke - môj prvý stret s realitou života (?), neskôr Slávna päťka a Traja pátrači - to boli moje bandy a kliky, Anna zo Zeleného domu a niekoľko ďalších desiatok dievčenských románov, Harry Potter - ako inak na úkor učenia (spätne sa čudujem, že som si z niektorých predmetov udržala aspoň tie trojky!), obľúbené detektívky - Christie, Francis, Sayers, o mnoho neskôr Connelly, a ďalší, milí známi priatelia... Lebo ich hlavní hrdinovia boli mojimi dobrými priateľmi. Aj sú. Tí, čo čítanie zbožňujú, pochopia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrátila som sa k blogovaniu, lebo chcem poukázať na veci, ktoré sa dejú a nemali by sa. Chcem poukázať na rôzne LEBO, ktoré nás vzďaľujú od potrebného a nevyhnutného. Chcem dodať trochu odvahy nám, niektorým zbabelcom a lenivcom, aby sme našli odvahu a silu zasadiť sa za to, čo považujeme za správne. Chcem vzdať hold mojej "domovskej" mestskej knižnici v Bojniciach, jej zákutiam, regálom s knihami, ochote a zápalu personálu. Pretože, má niekto inú, ako dobrú skúsenosť s touto mestskou knižnicou? Pre "upomienkovaných" čitateľov táto posledná veta neplatí :)

Vážení a milí, majme odvahu niečo zmeniť! 

Lenka Gabrišová

Lenka Gabrišová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu